Çene Cerrahisi

Diş hekimliği alt dalları içerisinde yer alan çene cerrahisi alanında ağız, yüz, diş ve çene bölgesinde kalıtımsal, doğumsal, travmalar ve hastalıklar sonucunda ortaya çıkan problemleri tedavi edilmektedir.

Birçok farklı nedene bağlı olarak çene veya yüzde birtakım sorunlar ve estetiksel bozukluklar meydana gelmektedir. Bu durumda birçok kişi hedefledikleri çene hattına sahip olabilmek için bu alanda uygulanmakta olan cerrahi operasyonları gerçekleştirmektedirler.

Çene cerrahisi bölümünde genellikle başvuru sağlanan nedenler diş abrazyonu, çene ağrısı veya diş kaybı olmaktadır.

Özellikle çene ağrısı şikayetiyle başvuran hastalarda yutma, çiğneme, konuşma zorlukları veya sessiz solunum şikayetleri bulunmaktadır.

Bursa çene cerrahisi üzerine hizmet vermekte olan Dt. Aytaç Gürsel uyguladığı tedaviler ile yüzün alt bölümünde yer alan çene bölümünde meydana gelen tüm rahatsızlıkları kısa sürede tedavi edebilmektedir.

12 yıldan fazla sürede çene cerrahisi alanında hizmet vermekte olan Dt. Aytaç Gürsel bugüne kadar 1000’den fazla hastaya uyguladığı işlemler sayesinde aldıkları hizmetten mutlu ayrılmaları sağlanmıştır.

Ağız, Diş Ve Çene Cerrahisi

Çene bölgesinde ve çene ekleminde meydana gelen hastalıkların tedavisi ağız, diş ve çene cerrahisi alanında uzmanlık kazanmış olan doktorlar tarafından gerçekleştirilmektedir.
Dt. Aytaç Gürsel tarafından alacağınız ağız, diş ve çene cerrahisi hizmetleri genellikle dişlerde aşınma, yıpranma veya çene ekleminde meydana gelen ağrılar üzerine uygulanan yöntemleri kapsamaktadır.
Ağız, diş ve çene cerrahisi bölümünde uygulanan tedavi yöntemleri şöyledir;

• Kemik içi lezyonların tedavisi
  • Gömülü dişlerin çekilmesi
  • Protez yapımı öncesinde sert ve yumuşak dokulara cerrahi müdahale yapılması
  • Dudak veya yanaklarda oluşan yarıkların tedavisi
  • Çene, yüz ve ağız bölgelerinde oluşan enfeksiyonların cerrahi tedavileri
  • Çene eklemi rahatsızlıklarının tıbbi ve cerrahi tedavileri
  • Tükürük bezi hastalıklarının tedavi edilmesi
  • Yüz ve çene bölgesinde oluşan kırıkların tedavi edilmesi
  • İmplant uygulamaları
  • Yüz bölgesinde meydana gelen estetik ve fonksiyon kayıplarının cerrahi yöntemlerle düzeltilmesi

Çene Cerrahisi Bursa

Dt. Aytaç Gürsel, özel kliniğinde hastalarına her zaman güler yüzlü bir hizmet ve ilgilenen bir tavır ile yaklaşırken, hastaların yaşadığı tüm çene problemlerini en etkin çözümlerle ortadan kaldırmaktadır. Kliniğimiz, özellikle sahip olduğu imkanların yanı sıra uzman ekibiyle de fark yaratırken, Bursalıların yaşamış oldukları çene rahatsızlıklarında ilk tercihlerinden biri olmaktadır. Kliniğimizde Çene cerrahisi için hastanın önce tomografisi ve röntgeni çekilir. Daha sonra elde edilen görüntülere göre tedavi süreci ve tedavi adımları tasarlanır. Plan yapıldıktan sonra uzman hastayı tedavi politikası hakkında bilgilendirir

Hasta bilgilendirildikten sonra kendisini endişelendiren olası tüm soruların cevaplanmasıyla tedavi süreci başlar. Maksillofasiyal cerrahiyi tedavi etmek için ortalama 1-2 yıllık ortodontik tedavi uygulanmaktadır.

Bursa Çene Cerrahisi

Çene problemleri tedavi edilmeden önce dişlerin kapanması ve dizilimin düzeltilmesi gerekir. Bunun için ilk olarak ayraç işleme işlemi yapılır. Korse tedavisi tamamlandıktan sonra çene yapısının tedavisine başlanır.

Ortez tedavisi tamamlandıktan sonra hastanın röntgeni ve fotoğrafları tekrar alınarak çene ameliyatı planlanır. Çene cerrahisi aşaması gerçekleştirildikten ve tedavi tamamlandıktan sonra yaklaşık 1 aylık bir iyileşme süreci vardır. Bu ayın sonunda hastalara 6-12 ay korse tedavisi yapılır. Bu, ilk korse tedavisinin ve sonraki çene cerrahisinin kalıcı olması için gerekli olan son tedavi adımıdır.

Çene Cerrahisi Hastalıkları

Kliniğimize çene cerrahisi için gelen hastaları bu alanda uzmanlaşmış ağız cerrahlar, diş hekimleri ve çene cerrahları tarafından muayene edilmektedir. Klinikte çene cerrahisi başlığı altında tedavi edilen bazı semptomlar.

• Etkilenen ve karmaşık dişler için çekim işlemleri
  • Hastanın çenesinde oluşan kistik tümörlerin tedavisi
  • Kemik ve diş lezyonlarının tedavisi
  • İnsan yarık dudak ve damak iyileşmesi
  • Eksik dişler için implant uygulaması
  • Diş tedavisi sırasında gerekli sert ve yumuşak doku düzeltmelerini yapmak
  • Gerekirse protez müdahalesinden önce sert ve yumuşak dokuları düzeltin
  • İnsan yüz ve çene kırıklarının iyileşmesi
  • Tükürük bezi hastalıklarının medikal ve cerrahi tedavisinde
  • Ağız, çene ve yüzde estetik ve fonksiyonel bozukluklara neden olan şekil bozukluklarının cerrahi yöntemlerle düzeltilmesi
  • Kanser tedavisi sırasında hastalara verilen ilaçlar ve radyasyon tedavisi sırasında çene osteonekrozunun tedavisi, olarak listelenebilir
Çene Cerrahisi Hastalıkları

Çene Cerrahisi Hizmet Alanları

Bursa çene cerrahisi alanında hizmet vermekte olan Dt. Aytaç Gürsel özel ağız ve diş sağlığı kliniğinde hastalara sağlanan çene cerrahisi hizmet alanları şöyledir;

• 20’lik diş çekimi
  • Kanal tedavisi