Bursa Ortodonti

Bursa Ortodonti; Çene, diş ve yüzdeki bozuklukların teşhisi, tedavisi ve önlenmesi ile ilgilenen bilim dalıdır. Ortodontik tedavi, küçük çocuklarda çene kemiği büyümesini teşvik ederek dişlerin doğru pozisyona geri dönmesine yardımcı olurken, yetişkinlerde mevcut çapraşıklık ve düzensiz kapanmaların yanı sıra maksillofasiyal fonksiyonla ilgili bozuklukların düzeltilmesine yardımcı olur. Ortodonti tedavisi ile daha sağlıklı bir ağza, daha dramatik bir görünüme ve ağzınızda daha uzun süre kalacak dişlere sahip olabilirsiniz. Ayrıca ortodontik tedavi; Çene ve yüzdeki doğuştan veya sonradan oluşan bozuklukların tedavisinde birçok tıp ve diş hekimliği disiplini ile işbirliği yapar

Ortodontist Kimdir?

Ortodontik bozukluklar ve tedavileri konusunda özel eğitim almış diş hekimleri davet edilecektir. 5 yıllık diş hekimliği eğitiminin ardından ortodonti alanında en az 4 yıllık ihtisas veya doktora programına kabul edilmiş ve yüksek lisans tezi hazırlamış ve çalışmaları sonucunda gerekli sınavlardan geçmiş olanlar ortodontist olur. Ortodontik uzmanlık, uzun süreli eğitim ve uygulama gerektirir.

Ortodontik Sorunlar Neden Olur Ve Nasıl Tedavi Edilir?

Ön veya arka mandibular prolapsus gibi rahatsızlıklarda hastanın yaşı dikkate alınarak tedaviye karar verilir. Hasta ergenlik çağındaysa ve alt çene yapısı arkada ise ortodontik teknikler ile tamamen tedavi edilebilir. Hasta yetişkin ise kemik bozukluklarının tedavisi ortodonti ve cerrahi ile birlikte yapılır. İşlev bozukluğuna bağlı olarak örneğin; Ağızdan nefes alma gibi durumlarda çene deviasyonu görülebilir.

Ağızdan nefes alan kişinin üst çenesi daralacağı için V şeklinde bir şekil oluşturacak, yapılacaklar ve yapılmayacaklar ve ortodontik bozukluklara yol açabilecek alışkanlıklar oluşacaktır. Bu alışkanlıklardan bir an önce kurtulmak gerekiyor. Bu alışkanlıkların erken yaşlardan itibaren engellenmesi mükemmel bir iskelet gelişimi için önemlidir.

Bu Bilgi İlgini Çekebilir

Dilin yapısından büyük olması ve çekilmiş kavitelerin varlığı gibi durumlar da dişlerde boşluklara neden olur. Çene kemiği yapısında küçük yontma dişler ve büyük çıkıntılı dişler varsa; Dişler çeneye tam oturmaz ve çapraşıklık oluşur. Süt dişlerinin erken veya geç kaybedilmesi de çarpık dişlere neden olabilir. Bebek dişlerinin erken düşmesi yerine ağızdaki kalıcı dişler bu boşluğa girer. Çıkmak zorunda kalan ve yerini bulamayan dişler gibi bir kalabalık vardı.

Ortodontik Tedavi Ne Zaman Uygulanmalı

Ortodontik tedavi sadece estetikle ilgili olmayıp, ileride diş eti hastalıklarını önlemeyi, çene eklemi problemlerini önlemeyi, çiğneme fonksiyonunu sağlamayı ve işitme engelliler için bu sorunu ortadan kaldırmayı amaçlar. Ağızdaki mevcut ortodontik probleme bağlı olarak hareketli apareyler, fonksiyonel apareyler ve sabit apareyler ile tedavi belirlenebilir. Basit ileri düzeyde olmayan ortodontik problemler, hastanın takıp çıkararak kullanabileceği çıkarılabilir kauçuk apareyler ile çözülebilir.

Bursa Ortodontist

Neden Ortodontik Tedavi Olmalıyız?

Çoğu insan, diş çapraşıklığı nedeniyle kozmetik kaygılar nedeniyle bir ortodontiste gider. Ancak çapraşık dişlerin durumu estetiğin yanında birçok soruna da neden olmaktadır. Maloklüzyon dediğimiz pıhtılaşma bozuklukları sadece kozmetik problemler olmayıp çiğneme ve konuşma bozukluklarına da neden olmaktadır.

Çarpık dişlerde ağız hijyeni daha zor olduğu için diş çürümesi daha olasıdır. Aynı şekilde ara yüzeylerde plak birikimi artar ve diş eti çekilmesi ile diş eti hastalığı oluşur. Neden ortodontik tedavi? Dişlerde çapraşıklık nedeniyle üst ve alt dişler düzgün kapanamaz, çene kemiğine ve dolayısıyla ekleme normal olarak kuvvet iletilemez. Bu eklem sorunlarına (ağzı açarken ve kapatırken tıklama) neden olur.

Özellikle alt ve üst dişleri arasında normalden daha fazla boşluk olan kişilerde bazı sesleri telaffuz etmek zorlaşır ve bu da dil bozukluklarına yol açabilir. Çeneler ve dişler arasındaki uyumsuzluktan dolayı bazen dişler pozisyonunu bulamamakta ve yine de çarpmaktadır. Gömülü dişler komşu dişlerin köklerini rezorbe edebilir veya gömülü dişlerin çevresinde kistler oluşarak patolojik sonuçlara yol açabilir.

Kanal Tedavisi Sayfamıza Göz Atmak İster misin?